Начинаещите шофьори да трупат първоначален опит в продължение на една година с придружител на съседната седалка в колата, след като са се сдобили с книжка. Тази мярка лансира пред „Монитор” зам.-шефът на транспортната комисия в НС от ГЕРБ Иван Вълков.Според него подходът трябва да се прилага за всички нови водачи независимо от възрастта им, а не само за ненавършилите 18 години, в случай че се възприеме идеята на непълнолетните да бъде разрешено да шофират с друг човек до себе си.
На последното си заседание Държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасността на движението по пътищата е разписала текстове, които да бъдат поместени в изцяло нов Закон за движение по пътищата. Част от тях касаят именно младежите, взели книжка. Идеята е непълнолетните, които са навършили16 години, да могат да шофират с придружител, каквато практика имало в редица държави, сред които Германия.
От комисията обаче искат за тях да важат различни правила - да сядат зад волана първоначално с 2/3 от стандартния брой контролни точки, на магистралите да могат да карат с до 110 км/ч вместо със 140 км/ч, а в останалите извъннаселени места с до 80 км/ч, вместо с 90 км/ч, както и да попадат под ударите на закона при 0,2 или повече промила алкохол в кръвта, а не както останалите водачи при 0,5.
След въвеждането по време на първия мандат на ГЕРБ на електронните фишове от камерите, които се изпращат с обратна разписка на нарушителите, и 30-процентовата отстъпка от глобата при плащането й до 14 дни събираемостта на санкциите е скочила с 20-25%, отчете Вълков. Мнозина нарушители признават обаче, че щом ги получат, хвърлят честитките в кошчето за боклук и никой не ги търси, за да се издължат, а след 3 години наказанията им отпадат по давност. Затова според Вълков трябва да се предприемат допълнителни мерки, като например държавата да отказва административни услуги на длъжниците на КАТ. Може да се отказва регистрация на автомобил, както и подмяна на книжка, даде пример депутатът от ГЕРБ.
Вълков казва още пред „Монитор”, че най-вероятно промените в Закона за движение по пътищата, които са предложили заедно с настоящия транспортен министър Ивайло Московски в 42-рото НС, но не са били приети поради един недостигащ глас, ще бъдат внесени отново в парламента. Те предвиждат вписване на всички автосервизи в регистър и издаване на удостоверение за това. Целта е монтьорите да не работят на черно и дейността на всички такива обекти да изплува на светло, тъй като сега нямало информация за тях. Някои са се регистрирали като търговски дружества, но не се знае дали са автосервизи и каква точно дейност извършват, мотивира се депутатът от ГЕРБ.