Търсене на
контакти на фирми
 

ЕК отвори кандидатстването за реклама на храни в ЕС и трети страни

ЕК отвори кандидатстването за реклама на храни в ЕС и трети страни

Европейската комисия отвори прием на проектни предложения за промоционални програми на европейски селскостопански продукти в ЕС и трети страни. Обхватът на допустимите кандидати е широк – от търговски организации, сдружения на производители и групи за хранителни продукти могат да подават документи за промоционални дейности.

Бюджетът за реклама през 2020 г. е €200 900 000. Основните приоритети за подкрепа са посочени в работната програма за реклама през 2020 г., която е разработена от Европейската комисия. Целта на тези усилия е секторът да бъде подкрепен в условията на разрастващ се и все по-динамичен глобален пазар за земеделски храни, както и да се справи в случаи на смущения на пазара.

През 2020 г. повече от половината от бюджета за промоции, или €118 млн., ще бъдат изразходвани за кампании в трети страни като Канада, Китай, Япония, Корея, Мексико и САЩ. Допустимите сектори включват производството на млечни продукти и сирене, трапезен зехтин и вина. Очаква се кампаниите да повишат конкурентоспособността и потреблението на селскостопански продукти от ЕС, да повишат тяхната разпознаваемост и пазарен дял.

Така наречените обикновени програми могат да бъдат подавани от една или повече организации от една държава-членка на ЕС. Други програми могат да бъдат подавани от поне две национални организации от поне две държави-членки на ЕС, или от една или повече европейски организации. За програми от първия вид е предвиден бюджет от €100 млн., докато програми от втория вид ще бъдат финансирани с €91.4 млн.

Допълнителни €9,5 млн. са предвидени за собствени инициативи на Комисията. Те включват участие в панаири и комуникационни кампании, както и дипломатически инициативи, ръководени от европейския комисар по земеделието и развитието на селските райони и бизнес делегации. Тези инициативи ще бъдат допълнително засилени с още €17,2 млн. Това е допълнителна подкрепа за промоция на сирена и масло, зехтин и трапезни маслини на глобалния пазар, съобщават от пресцентъра на Европейската комисия./agrozona.bg

 

Прибави коментар

   
Име * :
Град :
Коментар * :
 
Прибави