Европейската комисия отпуска €200 900 000 през 2020 г. за реклама на селскостопански хранителни продукти в ЕС и чужбина. Основните приоритети за подкрепа са посочени в работната програма за реклама през 2020 г., която е разработена от Европейската комисия. Целта на тези усилия е секторът да бъде подкрепен в условията на разрастващ се и все по-динамичен глобален пазар за земеделски храни, както и да се справи в случаи на смущения на пазара.
„Репутацията на Европа в света на селскостопански и хранителни продукти е несравнима. ЕС не случайно е най-големият световен износител на селскостопански храни. Политиката ни за реклама на храни е с все по-голям бюджет и подкрепя производителите в ЕС да направят своите стоки все по-познати в ЕС и извън него, а също и за да се справят с трудностите свързани с пазара, като помагат на обществото да знае повече за своите продукти. Сключването на двустранното споразумение между ЕС и Китай в частта на географските указания е друг пример за работата на Комисията за създаване на възможности за производителите на висококачествени продукти на ЕС.“, заяви еврокомисарят по земеделие и развитие на селските райони Фил Хоган, цитиран от пресслужбата на Европейската комисия.
През 2020 г. повече от половината от бюджета за промоции, или €118 млн., ще бъдат изразходвани за кампании в трети страни като Канада, Китай, Япония, Корея, Мексико и САЩ. Допустимите сектори включват производството на млечни продукти и сирене, трапезен зехтин и вина. Очаква се кампаниите да повишат конкурентоспособността и потреблението на селскостопански продукти от ЕС, да повишат тяхната разпознаваемост и пазарен дял.
Поканите за предложения за предстоящите през 2020 г. кампании ще бъдат публикувани през януари 2020 г. Широка гама от администрации като търговски организации, организации на производители и групи за хранителни продукти могат да подават документи за промоционални дейности.
Така наречените обикновени програми могат да бъдат подавани от една или повече организации от една държава-членка на ЕС. Други програми могат да бъдат подавани от поне две национални организации от поне две държави-членки на ЕС, или от една или повече европейски организации. За програми от първия вид е предвиден бюджет от €100 млн., докато програми от втория вид ще бъдат финансирани с €91.4 млн.
Допълнителни €9,5 млн. са предвидени за собствени инициативи на Комисията. Те включват участие в панаири и комуникационни кампании, както и дипломатически инициативи, ръководени от европейския комисар по земеделието и развитието на селските райони и бизнес делегации. Тези инициативи ще бъдат допълнително засилени с още €17,2 млн. Това е допълнителна подкрепа за промоция на сирена и масло, зехтин и трапезни маслини на глобалния пазар./agrozona.bg