Социалните предприемачи „Академия за родители“, Академия „Миротворци“, „Неща с душа“, „Пукльовците“ и „Тинузавър“ продължават към финалния етап на конкурса
Петте проекта, за които публиката ще има възможност да гласува и да избере своя фаворит през януари 2020 г., са
Мариела Станулова и Ралица Жечева от „Академия за родители" – предоставят на родителите актуална, обективна и експертна информация за здравето, възпитанието и образованието на техните деца. След над 35 проведени събития на живо, Академията ще разработи и платформа с онлайн курсове, достъпни по всяко време за всички родители, които имат нужда от конкретна информация.
Лиляна Савова и Венета Иванова от Академия „Миротворци" на Институт „Итера“ - обучават ученици и студенти в основни медиаторски техники, умения за ефективна комуникация и преодоляване на бариери в общуването. В резултат учениците повишават своята емоционална интелигентност, научават се да управляват успешно конфликтни ситуации и да се справят с агресията в училище.
Кунка Великова и Николинка Димова от „Неща с душа" - създават образователни игри, материали и помагала за деца със специални образователни потребности, адаптирани за българската образователна система. Чрез тях специалисти и родители могат да помагат на всяко дете да открие своите способности, да учи с удоволствие и да се развива в училище.
Ставрос Ставру и Ива Груева от „Пукльовците" - дигитални образователни игри от ново поколение, които помагат на учителя да развива уменията за работа в екип на своите ученици и да подобри климата в класа.
Невен Боянов и Ивайло Николов от „Тинузавър" - образователна платформа, насочена към преподаватели, ученици и студенти. Тя предлага хардуер, софтуер и методология за изучаването на електроника, роботика, програмиране, математика и физика по забавен и практически начин.
„Изборът беше много труден, защото имахме изключително силни кандидати. За нас е важно да достигнем до децата и семействата в по-малките населени места. Затова избрахме социални предприемачи, които имат възможност за растеж, а някои от тях имат потенциал да постигнат социална промяна и извън рамките на България“, сподели Юрий Вълковски, изпълнителен директор на Фондация Reach for Change България.
Тримата финалисти, които съберат най-много гласове по време на онлайн гласуването, ще продължат към следващия етап от конкурса – среща с възрастното и детското жури на ПРОМЯНАТА, които ще определят кой ще е големият победител в конкурса. Той ще получи финансиране от 30 000 лв., а останалите двама финалисти с най-много гласове – ще получат по 15 000 лв. Победителят и останалите четирима финалисти ще получат финансиране, медийно внимание, менторска подкрепа, обучения и достъп до международната мрежа на ПРОМЯНАТА за период между една и пет години.
ПРОМЯНАТА е най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп, която се осъществява за шеста поредна година партньорство с фондация Reach for Change България. Тя цели да подобри трайно живота на децата и младежите в България, като открива мотивирани социални предприемачи и им помага да реализират по устойчив начин идеите си за по-доброто и сигурно бъдеще на българските деца. От 2014 г. досега ПРОМЯНАТА помогна на над 96 000 деца и младежи от цялата страна./ngobg.info