С промените в Закона за автомобилните превози ние повишаваме възрастта, но и изискванията и контрола върху таксиметровите автомобили. Това каза Георги Свиленски, депутат от левицата и зам.-председател на Комисия по транспорт, информационни технологии и съобщения.Той припомни, че е бил приет закон от предишното управление за въвеждане на касови апарати, което засяга абсолютно всички автобуси и автобусни превозвачи.
„Ние преди няколко месеца продължихме срока до 1 юли. След тази дата всеки автобус трябваше да има касов апарат. Това, което приехме в зала и благодаря на всички колеги за единодушната подкрепа е, че даваме възможност на автобусните превозвачи да избират дали да използват касови апарати или билетите, издадени по наредбата за издаване на ценни книжа за междуградски и междуселищни автобуси”, обясни народният представител, като добави и градските линии, в които въвеждането на касови апарати би създало голям проблем на пътниците и на шофьорите.
„По време на дискусията се поставяше въпросът за укриване на данъци или приходи. И в двата случая – дали ще издаваш касов бон или ще се издава билет, стигаме до въпроса за отговорността на държавата и контрола върху издаването на тези билети”, категоричен е той.
Свиленски обясни, че другата поправка, която е била приета, касае таксиметровите автомобили.
„Променихме срока за използване на таксиметрови автомобили. До сега автомобил можеше да се използва за таксиметров превоз до 10 годишна възраст. Сега приехме това да бъде до 15 години”, каза той. Според него в нито една държава в ЕС няма ограничение за възрастта на автомобилите.
„Свидетели сме и сега, че коли на 3, 4 или 5 години не отговарят на изискванията за таксиметров превоз, затова считаме, че това е правилна поправка и даваме глътка въздух на много хора. Информацията, която имаме, че над 10 000 автомобила трябваше да излязат от употреба само сега юни и юли месец”, допълни депутатът.
По неговите думи са важни техническите прегледи, да няма корупция при тяхното преминаване и отговорността на всеки един, който е пуснал нередовно такси, трябва да понесе своята отговорност.
„Важно е и всички ние като граждани да бъдем бдителни и когато се качим в такова такси, да подадем съответния сигнал до Автомобилна администрация да бъде отнет лицензът”, заяви Свиленски. Той посочи и пример - кола в София на 10 години може да бъде на 2 000 000 км, а кола в Смолян на 10 години може да бъде на 150 000 км. Народният представител е на мнение, че 6 месеца е достатъчно често за преминаване на прегледи, стига те да бъдат редовни.
„Възложили сме на Автомобилна администрация да разработят нов тип изисквания към таксиметровите автомобили, за да се повиши сигурността и комфортът”, каза в заключение Георги Свиленски.