Масово българите се насочват към стоките родно производство. Това съобщиха участници в изложението "Най-доброто от България" пред БТА.
По думите им през 90-те години се продавала българска козметика, но с ниско качество, което принудило хората да се обърнат към вносните стоки.
"С навлизането на биопродуктите и здравословния начин на живот, манията по тях възродила търсенето на стоки родно производство", заяви Дяко Бояджиев - производител на натурални козметични продукти с хума.
Според търговци сред причините за излизането на българските продукти отново на мода е по-добрата информираност на клиентите и по-голямата им запознатост със съставките на продуктите. По думите им за това допринася използването на билки, които растат на нашия географски пояс и затова се приемат по-добре от кожата на клиентите.
Въпреки все по-доброто позициониране на родните фирми от Българската стопанска камара съобщават, че търговците на дребно у нас намаляват с 20%. Също така спада и възможността за реализация на произведената продукция в страната.
Броят на участниците в изложението намалява от 150 през 2011 г. на 120 през 2012 г. - до 115 през тази година. От тях най-много са производителите на конфекция, трикотажни изделия и облекла, стоки за бита.
Показани са и кожени изделия и обувки, парфюмерия, бижутерия, хранителни, спортни и детски стоки.
На изложението се представя и единственото предприятие в България за производство на тефлонирани домакински съдове. Сред акцентите са и антибактериални мъжки чорапи, при които памукът е обработен така, че изпотяването да не води до нарушаване на личната хигиена.