Търсене на
контакти на фирми
 

ДКЕВР: ЧЕЗ няма да събира такса за повторно включване

ДКЕВР: ЧЕЗ няма да събира такса за повторно включване

ЧЕЗ няма да има право да събира такса за повторно включване на тока, който е бил спрян заради неплатена сметка. Това предвиждат предложения на енергийния регулатор по новите общи условия на „ЧЕЗ Разпределение”, които ще бъдат обсъдени публично на 5 юни, пише „Монитор”.Въпреки заложената от ЧЕЗ в общите условия такса за повторно включване на тока от доклада става ясно, че енергото няма да има право да събира пари за това. В срок до 12 часа на следващия ден след плащането на сметката клиентът трябва вече да има електричество у дома си. Само в случаите на експресна услуга, при която токът се пуска до 6 часа след плащането, енергото ще може да ни иска пари.

Освен това се запазва забраната електричеството да се спира в петък или преди официални празници. Ако клиентът подаде възражение срещу сметката си, ЧЕЗ също няма да има право да му дърпа шалтера, преди да приключи проверката по него, става ясно от доклада на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране.

Друга промяна в общите условия на ЧЕЗ предвижда, че наемателите вече ще могат да бъдат клиенти на енергото. Това става ясно от доклада на енергийния регулатор по новите общи условия на „ЧЕЗ Разпределение”, който ще бъде обсъден публично на 5 юни. За целта рентиерите трябва да предоставят в енергото писмено заверено съгласие. Предложението е на експертите от ДКЕВР, които са отхвърлили искането на ЧЕЗ да се въведе солидарна отговорност за сметките между собственика и наемателя.

Друга поправка в общите условия, предложена от регулатора, е свързана със сроковете, в които ЧЕЗ трябва да започне да отстранява аварии. ДКЕВР възнамерява да задължи енергото в срок до 2 часа за градските райони и до 4 часа за извънградските да започне отстраняването на повредата. 

От ЧЕЗ предлагат същите срокове, но за да организират възстановяването на захранването „в разумен срок”. В случаи на тежки аварии ремонтите, по които отнемат повече от 8 часа, клиентите трябва да бъдат уведомени чрез медиите, предвижда проектът на новите общи условия. 

В случай че клиентите останат без електрозахранване повече от 24 часа по вина на ЧЕЗ, енергото им дължи 30 лв. неустойка, плюс 20 лева на всеки следващи 12 часа без ток.

Енергото ще има срок от 7 дни, в които след писмено заявление от клиента да направи проверка на електромера и да го смени, ако се установи, че той не отчита коректно. ЧЕЗ са предложили този срок да е за организацията на самата проверка, става ясно още от доклада на регулатора.

В случай на лошо качество на тока, за което клиентът е сигнализирал писмено енергото, проверката трябва да е започнала в рамките на 3 работни дни. Поне 7 дни енергото трябва да тества качеството на еленергията към дадения клиент, смятат от енергийния регулатор. 

След това, ако се окаже, че то е нарушено – подава се ток с по-ниско или по-високо напрежение, ДКЕВР смята да задължи енергото да отстрани проблема незабавно, въпреки че ЧЕЗ е предвидила, че ще й трябват 15 дни за организационни дейности. Освен това регулаторът не приема искането на ЧЕЗ монтирането на контролен електромер да е за сметка на клиента. Едва след проверката, ако се окаже, че няма отклонения в качеството, клиентът ще е длъжен да плати разходите.

 

Прибави коментар

   
Име * :
Град :
Коментар * :
 
Прибави