Над 22 600 тона шоколадови изделия са продадени през 2013 г. в България, показват данни на компанията за маркетингови изследвания Euromonitor, цитирани от „Труд”. Това е ръст с 3,3% спрямо 2012 г. Пазарът на шоколад у нас се оценява на 320 млн. лв. Според анализаторите той се движи от новите продукти и намаленията на цените.
Най-бързо растящата категория са т.нар. сезонни шоколадови изделия - лимитирани серии, които се продават през определен сезон или около празници като Коледа, Великден, Св. Валентин.
Въпреки това тя заема прекалено малка част от продажбите - около 3 на сто. Анализаторите обаче очакват популярността да продължи да расте, а това ще даде възможност и на компаниите да увеличават приходите си, тъй като сезонните шоколади и бонбони са с по-високи цени.
Иначе данните показват, че българите харчат най-много за шоколадови бонбони и шоколадови блокчета.