Дванадесет големи компании, известни със силните си политики за корпоративна социална отговорност и част от мрежата на Български дарителски форум (БДФ), се превърнаха в посланици на националната кампания БЪЛГАРИЯ ДАРЯВА. До 31 март т.г. тя набира средства за над 120 каузи на граждански организации.
Телекомуникационните оператори А1 и „Виваком", три банки – Експресбанк, Първа инвестиционна банка и Пощенска банка, един от лидерите в аутсорсинга на бизнес процеси – „Телъс интернешънъл Европа", ИТ компанията „ТехноЛогика", големи предприятия като „Контур Глобал Марица Изток 3", „Дънди прешъс металс" и „Кока кола", както и по-малки, но важни в своя сектор фирми като „Перно Рикар" и „Джоб Тайгър" откликнаха на призива на БДФ да популяризират инициативата БЪЛГАРИЯ ДАРЯВА. Те разпространиха информация сред хилядите си служители и партньори чрез всички свои вътрешни комуникационни канали и профилите си в социалните мрежи.
Националната кампания БЪЛГАРИЯ ДАРЯВА е идея на 12 граждански организации, които се обединиха, за да насърчат дарителството в нашата страна. Инициативата има за цел да ангажира широк кръг от хора с дарение към общественозначими каузи в рамките на конкретен период от годината – 22-31 март 2019 г.
Освен да популяризира филантропията, кампанията иска да помогне на каузи от всички краища на България да достигнат до повече хора и да намерят поддръжници. Първото издание на БЪЛГАРИЯ ДАРЯВА представя над 120 проекта на утвърдени граждански организации от цялата страна в най-различни сфери на обществения живот: човешки права, образование и таланти, природа и околна среда, социална подкрепа и здравеопазване, култура и изкуство, спорт, подкрепа на възрастни хора или на деца и младежи в риск. В секи може да се запознае с тях в интернет платформата на кампанията www.bulgariadariava.bg, да избере най-близката до сърцето си кауза и да дари за нея, колкото реши. Възможни са различни дарителски механизми – банкови дарения, чрез DMS, ePay, PayPal, Platformata.bg и други.
В БЪЛГАРИЯ ДАРЯВА участват с проекти нестопански организации, читалища, училищни настоятелства. Всички те имат предишен опит, регистрирани са като граждански сдружения в обществена полза и са подали финансови отчети пред Министерство на правосъдието, което гарантира прозрачността и професионализма им.
Кампанията ще се провежда всяка година. Целта е с всяко следващо издание тя да привлича нови последователи, да достига до все повече хора и да помага на нови каузи да намират подкрепа./ngobg.info