При търсене на нова работа все повече от нас започват да разчитат на професионалната социална мрежа LinkedIn. За съжаление мнозина обаче не съумяват да представят себе си по-достатъчно добър начин, с което да привлекат вниманието на работодателите.
За да увеличи професионалните ни възможности в тази насока кариерния експерт на LinkedIn Никол Уилямс ни представя шест прости съвета с които, с които можем да направим профила си поне малко по-атрактивен.
1. Разработете стратегия за ключовите думи
Ако SEO оптимизацията не е вашата област, ето един малък урок. Функционалността на търсачката на LinkedIn прави така, че е по-лесно да намерите някого по име, умения и всякакви други думи, които се появяват в техния профил. Ето защо ключовите думи трябва да се избират внимателно.
Първо, направете списък с термини, които са свързани с вашите умения и опит. Запитайте се "Какви думи би търсил някой, за да ме намери?". След това вземете тези термини и ги преработете от перспективата на работодателя. Ако например имате "дигитална стратегия", променете го на "специалист по дигитална стратегия". Синонимите също са важни. Никога не знаете дали работодателите ще търсят "дигитален", "онлайн" или "интернет". Затова включете всичко. Накрая трябва така да инкорпорите тези термини в информацията за вас, за да оптимизирате профила си както за търсачката, така и за читателите.
2. Кажете "зеле"
Според Уилямс работодателите са седем пъти по-склонни да разгледат профила ви, ако имате снимка.
Това не само ще накара профила ви да изпъкне при търсенията, но и ще покаже на работодателите, че сте активни и LinkedIn е добро място за контакт с вас. Уилямс съветва да поставите снимка, която ви показва в контекста на работата. Работодателите искат да си ви представят на работното място.
"Ако сте готвач, спокойно можете да сложите ваша снимка в кухнята", казва тя. "Не използвайте обаче снимка с кучето си, освен ако не сте ветеринар".