Търсене на
контакти на фирми
 

България и Япония отварят обща лаборатория за изследване на българското кисело мляко

 България и Япония отварят обща лаборатория за изследване на българското кисело мляко

През първата половина на 2026 година се очаква да бъде открита съвместната научноизследователска лаборатория на българската държавна компания "Ел Би Булгарикум" и японския гигант "Мейджи" (Meiji). Основната ѝ цел ще бъде да изследва и популяризира ползите от традиционното българско кисело мляко - продукт, който отдавна е символ на връзката между България и Япония, съобщиха от министерството на икономиката.

Новината стана известна след среща на министъра на икономиката и индустрията Петър Дилов с Катсунари Матсуда, главен изпълнителен директор на Meiji Holdings Co., в централата на корпорацията в Токио. В разговорите участваха още Бунджиро Яо, директор на млечните продукти в "Мейджи", и Мариета Арабаджиева, посланик на България в Япония.

По време на срещата двете страни обсъдиха нови възможности за сътрудничество — както в научните изследвания, така и в производството на иновативни продукти. Лабораторията ще бъде част от стратегическото партньорство между двете компании, заложено в споразумението, подписано през октомври 2024 г.

"Създаването на тази лаборатория показва важната роля на "Мейджи" в популяризирането на българското кисело мляко по света", заяви министър Дилов. От своя страна Бунджиро Яо подчерта, че проектът е изключително важен за компанията и ще задълбочи изследванията върху здравословния ефект и новите технологии за производство на млечни продукти.

Според данни, представени на срещата, близо 95% от японците вече разпознават българското кисело мляко, а над 20 милиона японци започват деня си именно с него. Партньорството между двете компании продължава повече от 50 години, превръщайки "Българско кисело мляко" в добре позната марка не само в Япония, но и в други страни от Азия.

"Това е пример за дългогодишно доверие и споделени ценности между България и Япония", каза министър Дилов, като допълни, че подобни партньорства подпомагат устойчивото икономическо развитие и двустранните отношения.

Компанията Meiji е най-големият производител на млечни продукти в Япония, чийто асортимент включва прясно и кисело мляко, сирена, сладоледи, както и здравословни храни и напитки.

Сътрудничеството между България и Япония отбелязва нов стратегически етап тази година и бе акцент и по време на участието на страната ни на световното изложение ЕКСПО 2025 в Осака, където българският павилион представи иновациите и традициите на страната ни под темата "Saving Lives" ("Спасяване на животи")./dir.bg

 

Прибави коментар

   
Име * :
Град :
Коментар * :
 
Прибави