Участници в конкурса могат да бъдат юридически лица - държавни, общински, стопански и неправителствени организации, регистрирани по българското законодателство, притежаващи или стопанисващи обектите.
Проектните дейностите са обособени в три компонента:
КОМПОНЕНТ 1 – осигуряване на външен достъп до обект за лица от целевата група чрез изграждане на рампи, пътеки за хора със зрителни увреждания, извършване на ремонти, осигуряващи адаптиране на входове-изходи на обекта, изграждане на външни преходи, изграждане на сигнализации за хора със зрителни и слухови увреждания;
КОМПОНЕНТ 2 – приспособяване на вътрешната среда на обекта за самостоятелно посещение от и пребиваване в него на лица с увреждания чрез строително-монтажни работи, придобиване и монтиране на различни съоръжения с цел създаване на: адаптирани места за трайно пребиваване на хората от целевата група.
КОМПОНЕНТ 3 - за изграждане на нови и преустройство на съществуващи повдигателни съоръжения (асансьори или лифтови платформи) за ползване от лица от целевата група
Максималният размер на субсидията е диференциран за различните компоненти както следва:
-
Компонент 1 – до 20 000 лв.;
-
Компонент 2 – до 20 000 лв.;
-
Компонент 3 – до 50 000 лв. за лифтови платформи и до 100 000 лв. за асансьори.
По-подробна информация може да намерите в Методика за финансиране на проекти за изграждане на достъпна архитектурна среда за хората с увреждания на културни, исторически, спортни обекти. Обръщаме внимание, че Методиката и документите към нея са актуализирани и същите са публикувани в сайта на АХУ, рубрика Проекти/Програми, Достъпна среда.
Проектните предложения, ведно с изискваните документи, се подават в папка подредени систематично, по ред описан в таблица за оценка на административното съответствие /приложение 3/, и с придружително писмо в деловодството на АХУ по един от следните начини:
-
На място, в деловодството на Агенцията за хората с увреждания, не по-късно от 17:30 часа на 29.04.2025 г. на адрес – гр. София, ул. „Софроний Врачански“ 104-106, на електронен носител /подписани и сканирани/ или на хартиен носител, придружен с електронен вариант на същите документи;
-
Чрез лицензиран пощенски оператор с обратна разписка и с пощенско клеймо или куриер не по-късно от 17:30 часа на 29.04.2025 г. на посочения в 4.1 адрес, на електронен носител /подписани и сканирани/ или на хартиен носител, придружен с електронен вариант на същите документи;
-
По електронен път не по-късно от 17:30 часа на 29.04.2025 г., при условията и по реда на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги или подписани и сканирани на посоченият електронен адрес на АХУ - e-mail: ahu_dostap@mlsp.government.bg. Документите да са в един файл в PDF формат.
Непосредствено след подаване на проектното предложение всеки кандидат е длъжен да изиска от АХУ входящ номер, с който е заведено проектното предложение в деловодната система, не по-късно от крайния срок за подаване на проектните предложения. Полученият входящ номер доказва, че проектното предложение е подадено в срок.
Телефон за справка: 02/ 931 80 95 – Тони Николова – гл. експерт./ngobg.info