Търсене на
контакти на фирми
 

“БГ туризъм – Зима 2024/2025”: България се превръща в целогодишна туристическа дестинация

 “БГ туризъм – Зима 2024/2025”: България се превръща в целогодишна туристическа дестинация

Крайното послание, което България трябва да започне да излъчва, беше казано с различни думи – за разнообразието, което предлага страната ни, от което става чудесен слоган – обединението на ски, слънце и СПА – без граници. Това каза генералният директор на БТА Кирил Вълчев по време на форума “БГ туризъм – Зима 2024/2025”, организиран от Българската телеграфна агенция (БТА) с партньорството на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм (БСБСПА).Това съобщиха от пресцентъра на НСОРБ.

Събитието събра представители на централната власт, кметове и общински експерти от региона, медии, представители на академичната общност и бранша.

Конкретното послание на България през зимния сезон да бъде насочено към целогодишния туризъм,

каза генералният директор на БТА Кирил Вълчев. Във връзка с целогодишния туризъм той посочи, че такова послание е обобщено и от Българския съюз по балнеология и СПА туризъм за представяне на България като земя на трите W – Wellness (Уелнес), Wein (Вино) и Weltkulturerbe (Световно културно наследство).

 

Според Кирил Вълчев в година, в която на много места по света се говори за икономическа рецесия, страната ни би трябвало да заложи на послания, че зимната почивка у нас е изгодна. Вълчев подчерта, че това не трябва да е с ударение върху ниски цени, а върху добавената стойност, като посочи възможността за съчетаване на ски и СПА. Възможно послание е България – земя на трите S – Ski (Ски), Sea (Море) и SPA (СПА).

“Надявам се България да свети със собствена светлина и да предизвиква респект и уважение предвид съчетанието на климат природа, култура и история”, заяви Меглена Плугчиева – посланик на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм.

 

“Възприемам този форум днес като вид обучение за българите, бизнеса и институциите за това как трябва да се прави реклама, защото имаме нужда от по-добра”, каза Меглена Плугчиева и посочи, че има нужда от синергия, симбиоза между медии, общини, научна общност. Банско успява да бъде символ за добра работа и е емблема в това отношение, сподели Плугчиева.

Меглена Плугчиева разказа, че на база контактите си в чужбина е останала с впечатлението, че Банско е добре познат курорт, но отбеляза, че така трябва да бъде и за цяла България. “Надявам се България да свети със собствена светлина и да предизвиква респект и уважение предвид съчетанието на климат природа, култура и история”, допълни тя. За мото на рекламата кампания на държавата ни, нейното предложение е презентирането на страната да бъде като целогодишен туристически продукт: “Наслада за всички сетива”. Страната ни предлага тази комбинация, добави Плугчиева.

Днес, повече от всякога, българският туризъм трябва да заяви своята идентичност с увереност и самочувствие след присъединяването към сухопътен Шенген от 1 януари 2025 г. Това е ярък знак, освен за улеснения трафик и икономически отношения между държавите и за сигурност в туризма, а в туризма сигурността е от ключово значение, каза министърът на туризма Евтим Милошев по време на форума. По тази причина според министър Милошев първото послание, което трябва да бъде отправено е, че България е сигурна дестинация.

Участниците се обединиха около нуждата от по-силна синергия между институции, общини, бизнес и медии.

Пример за успешна симбиоза са общините Разлог и Банско, които постигат отлични резултати в предлагането на разнообразен и качествен туристически продукт.

Кметът на Разлог Красимир Герчев посочи, че районът има освен възможност за ски, но и минерална вода, голф игрище и други дадености, които привличат туристи. Той обърна внимание на рекламата, като посочи, че вижда малко реклама на родните продукти за сметка на рекламите на туристическите обекти на други страни. Моето желание е да се обърне акцента и да присъстваме по-сериозно в България и в другите страни, каза още Герчев.

Кметът на Банско Стойчо Баненски отбеляза, че общините Банско, Разлог, Белица и Якоруда работят в симбиоза. По думите му, профилът на туриста е променен, като вече гостите на даден курорт или туристически обект искат да посетят максимално места. Ако някой дойде на ски, той иска да отиде и на СПА, би искал да види и Парка за мечки в Белица, да отиде до Трещеник, хората за една седмица искат да видят много неща, каза още Баненски.

Кметът на Банско обърна внимание на комуникацията с държавната власт, като коментира необходимостта от чуваемост за проблемите.

Представите на академичната общност предложиха няколко послания, с които да се представя туристическият продукт на България./agrozona.bg

 

 

 

 

 

 

Прибави коментар

   
Име * :
Град :
Коментар * :
 
Прибави