Търсене на
контакти на фирми
 

"БГ радио" и още шест радиостанции се продадоха за 5.4 млн. евро

През 2005-2007 г. българският радиопазар изживяваше своя минибум. Тогава, привлечени от прогнозите за рекламен растеж, в сектора влязоха чуждестранни инвеститори като скандинавската SBS Group, американската Emmis и ирландската Communicorp. И донесоха със себе си силна конкуренция и качествено програмно съдържание.

Към днешна дата тези инвестиции, както много други отпреди кризата, изглеждат като провал от нереализирани очаквания. Свитият рекламен пазар така и не се възстанови, като в електронните медии той е почти изцяло узурпиран от телевизиите. Затова идва и закономерната новина - един от последните двама големи международни играчи, който стоеше зад най-влиятелната българска радиогрупа, напуска пазара. Това е ирландската Communicorp Group, която допреди дни притежаваше радиостанциите "БГ радио", "Нова", Energy, "Радио 1", "Радио 1 Рок", "Вероника" и радио и телевизия City. Сега тя ги продава на видима загуба - за 5.4 млн. евро, на българските мениджъри, движили радиата от създаването на група. Така единствен международен собственик на радиобизнес в България към момента остава собственикът на bTV - американската Central European Media Enterprises (СМЕ). Тяхната bTV Radio включва пет станции - N-JOY, Z-Rock, Jazz FM, bTV Radio и Classic FM, но на пазара отдавна се коментира и желанието на CME да търси купувач за целия си български бизнес, което потенциално може да остави радиопазара без никакво чуждо участие. Основен конкурент на Communicorp на българския пазар и втори по дял от аудиторията е групата BSS Media, в която влизат радиостанциите "Веселина", "Витоша", Magic FM, радио и телевизия The Voice. За нея на пазара се смята, че е контролирана от депутата от ДПС Делян Пеевски

Нови, но познати собственици

Новият собственик на радиостанциите от групата на Communicorp е българският мениджмънт на групата. За целта на придобиването им през март на пазара е регистрирана нова компания - "Фреш медиа България" АД, която преди дни придоби 100% от дяловете в българските дружества на ирландската медийна компания. Макар това още да не е отразено в Търговския регистър, новите собственици потвърдиха сделката пред "Капитал". Досегашният управляващ директор на "Communicorp България" Николай Янчовичин вече е съсобственик в новорегистрираното дружество "Фреш медиа България", придобиващо българския бизнес на Communicorp. Той бе генерален мениджър за местния пазар на бившата ирландска, а вече главен изпълнителен директор на новата българска медийна група. Негови партньори в новоучередената компанията са Атанас Генов, досега управител на Communicorp за България (той също запазва позицията си - бел. ред.), и Христин Стрижлев. Третият съдружник е свързан с радиопазара в България от 1994 г. - бил е изпълнителен директор на радиостанциите "Фреш" и "Мила голд", член на УС на БНР. В момента Стрижлев преподава в УНСС и е член на борда на директорите на "Про нюз", компанията, издател на "24 часа", "168 часа" и други печатни медии./capital.bg

 

Прибави коментар

   
Име * :
Град :
Коментар * :
 
Прибави