Представителите на 26 европейски града се ангажираха днес в Париж чрез обща декларация да ускорят разгръщането на проекта за автобуси с "нулеви емисии", предаде Франс прес, цитирана от БТА.
"Това е сериозен ангажимент, чрез който да ускорим енергийния преход", каза ентусиазирано председателката на района Ил дьo Франс (Париж и предградията) Валери Пекрес пред 26-те членове на Асоциацията на транспортните власти на европейските метрополиси (EMTA), която съществува от 20 години.
Министърът на транспорта на Франция Елизабет Борн също подписа декларацията.
В асоциацията членуват градове като Лондон, Мадрид, Манчестър, Копенхаген, Берлин, Барселона, Вилнюс, Будапеща и Торино.
Председателят на Асоциацията на транспортните власти на европейските метрополиси Джон Ламонт изрази задоволството си, че 26 града са отговорили с "да" на проекта за автобуси с нулеви вредни емисии. Но директорът на Международния транспортен форум Йон Тхе-ким акцентира върху "необходимостта да се премине от амбиция към конкретно действие".
Сред основните пречки за преминаване към закупуването на зелени возила е цената на превозните средства. Един дизелов автобус струва между 220 000 и 250 000 евро спрямо 460 000 до 600 000 евро за електрическо превозно средство и от 260 000 до 300 000 за превозни средства на газ.
Сред другите трудности са приспособяването на градските инфраструктури и по-дългите производствени срокове за зелените автобуси, според датския транспортен оператор Мовиа (Movia)./dir.bg