Новият препоръчителен стил за брандиране на храните „Светофарни етикети“ ще ориентира за количеството вредни вещества, които се съдържат в продукта. „Това е един иновативен модел за оценка на хранителните качества на определени продукти, които големи компании смятат да брандират по този нов начин с трите цвята на светофара – зелено, жълто и червено и за това е сравнението него“ каза пред Фокус председателят на КЗП Димитър Маргаритов.
По новия начин ще се обозначават съставките и тяхното съотношение в различните продукти, когато говорим за сол, захар и мазнини, в зависимост от това дали са в оптималната консистенция за дневния прием или в някаква степен я надвишават. „Знаете, че в днешно време е ясно за човешкия организъм, кои са оптималните количества, от тези вещества, които в прекомерна доза, могат да бъдат вредни. Целта тук е да се покаже на хората по нагледно и по-лесно за възприятие в даден продукт, какво всъщност е съотношението“, коментира Маргаритов./agrozona.bg
Той уточни, че това е добре за младите хора и деца, защото така по-лесно ще могат да се ориентират. В момента по-малко се замисляме за съдържанието на хранителните продукти, а с новото брандиране се очаква да се замислим повече за избора, който правим, заключи Маргаритов.