52 нови програми, целящи да промотират европейските храни и земеделски продукти в Европа и по света ще одобри Европейската комисия. Те покриват широка гама продукти от млечни, през зехтин до плодове, зеленчуци и месо. Програмите са подкрепени от грантове от бюджета на ОСП.
Целта е да се популяризира качеството на европейското производство, да се утвърди имиджът му на съществуващи и да се достигнат нови пазари.
32 от 52-те програми са насочени към страни извън ЕС, а 10 – към схемите за качество на ЕС – географските указания, защитените географски указания и защитените наименования за произход, както и към био сертификацията.
Първоначално така наречените „обикновени“ програми са представени от организации, работещи само в една страна членка в отговор на призив на ЕК за предложения за такива програми. След това те са оценени и ранкирани от Изпълнителната агенция по здраве, земеделие и храни на ЕС с помощта на чужди експерти. Бюджетът за тях ет общо 88 млн. евро
Други 10 програми, наречени „мулти“, са предложени от организации, работещи на европейско или мултинационално ниво с цел промотиране на европейските земеделски продукти и храни в други страни и региони. Тяхното одобрение се очаква да стане факт по-късно тази година, а бюджетът им ще е 45 млн. евро./Агрозона