Търсене на
контакти на фирми
 

Експерт: Заинтересовани спъват ТОЛ системата

Експерт: Заинтересовани спъват ТОЛ системата

Обществената поръчка за тол системата е подложена на огромен натиск от тези, които имат интерес тя да не се случи.
Това заяви пред БНР Петър Бакърджиев от Института за парвни анализи и изследвания. Той отбеляза, че досега е имало 23 предложения за промяна на документацията и над 300 въпроса във връзка с участието, по които Агенция “Пътна инфраструктура“ е направила разяснения.

Тази обществена поръчка очевидно е подложена на страхотен натиск от една страна от управляващите да се случи, от друга страна на заинтересованите страни тази обществена поръчка да бъде бавена, защото само си представете времето и ресурса, който е необходим за да бъде отговорено на всички тези над 360 въпроса, каза Бакърджиев.

Според него подаването на множество жалби, издаването на решения за промяна допълнително е забавило възлагането на обществената поръчка. На мен наистина ми се струва, че тук има двустранен натиск, като като че ли по-силната част от натиска е от онези субекти, които имат интерес от това да не бъде въведена тази система, добави той.

Петър Бакърджиев обясни и кой е заинтересиован от липсата на тол система, като посочи, че България се е спряла на сателитен тип, а не на такъв с микровълни, който е по-евтин като поддръжка.

По думите му направено е едно много мащабно изследване на системите, които могат да бъдат предложени в България и се е оказало, че въвеждането на сателитната система всъщност ще излезе с най-малко първоначални инвестиции.

Нали си представяте, че монтирането на толкова много скенери на входовете и изходите на пътищата наистина струва пари. В случая със сателитната система, изграждането на подобно входове и изходи на платените участъци, просто няма да се случи, каза експертът.

Според него в началото тази система ще обхване само тежкотоварните автомобили и т над 3,5 тона. Предстои обаче въвеждането й за леките автомобили и лекотоварните такива.

Нали разбирате, че с въвеждането на такава система и разширяването на нейния обхват, това ще окаже чувствително влияние най-малкото върху противозаконното отнемане на моторни превозни средства, което за съжаление в България все още е бизнес. Т. е. въвеждането на тази система ще намали кражбите на автомобили, казано най-простичко и това е само един от ефектите, каза Бакърджиев.

Петър Бакърджиев допълни, че не е убеден, че системата ще бъде въведена към кряя на 2018 гидина, както се планира, въпреки че страната губи много пари.

Възможно е да успеят, аз лично се съмнявам и то защото системата, която предстои да бъде изградена е достатъчно сложна., а и всъщност целта на това забавяне е бламирането на крайните срокове за въвеждане на системата, каза Бакърджиев.

По думите му очевидно е, че тази обществена поръчка представлява огромен интереса за правителството от една страна заради въвеждането на тази тол система, чиято подготовка е започнала, забележете, през 2007 година. И ако са верни данните на Световната банка, че всеки месец закъснение на старта на тази система струва на държавата между 30 и 50 милиона евро пропуснати проходи, трябва да направим изчисления за това, че 7 години тези загуби са наистина много сериозни./dir.bg

 

Прибави коментар

   
Име * :
Град :
Коментар * :
 
Прибави