Шест социални предприятия бяха избрани да се включат в юбилейното десето издание на ПРОМЯНАТА – най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп в партньорство с фондация Reach for Change България.
В следващите седмици зрителите ще могат да се запознаят с всеки един от финалистите, ефекта от работата им до момента, както и плановете им за бъдещи активности. Начало на кампанията ще дадат шестимата финалисти с гостуване тази събота и неделя в сутрешния блок на NOVA „Събуди се“.
Тазгодишният формат на конкурса празнува постиженията на общността и е посветен на социалните предприемачи, получили подкрепа от програмата от 2014 г. досега. Тематичните направления на финалистите покриват разнообразни области – образование, четивна и медийна грамотност, човешки права, превенция на бедност и социално изключване, здраве и достъп до услуги.
-
Даниела Садикова и Бояна Коцева създават ПараКидс с цел да направят спорта достъпен за децата с физически, сензорни и интелектуални затруднения.
-
„Дневникът на мама и татко“ от Елена Бачева е първият персонализиран уеб базиран електронен дневник за родители на български език.
-
Екипът на Красимира Хаджииванова от онлайн платформата Оле Мале събира на едно място продукти, изработени от майки на деца със специални потребности.
-
Организацията Сингъл степ, начело с Иван Димов, подпомага младежи с различна сексуална ориентация и полова идентичност да развиват потенциала си и да водят пълноценен и достоен живот.
-
Искра Джанабетска и Десислава Гаврилова създават „Книговище” – онлайн платформа за развитие на функционална грамотност чрез игра.
-
Основателката на Сдружение „Конна терапия“ Веселина Фелдман пък обединява психотерапията и физиотерапия с помощта на коне за деца с широк спектър от затруднения.
След като бяха избрани, шестимата финалисти влязоха в „Програмата за растеж“ на ПРОМЯНАТА, в която получиха редица индивидуални консултации и обучения за изграждане на капацитет и разширяване на социалния ефект от дейността си. Финалният етап на конкурса ще се проведе на 1 декември, когато предприемачите ще се срещнат с детско и възрастно жури, което ще определи тримата победители в юбилейното издание. Големият победител ще получи финансова подкрепа в размер на 50 000 лв. нецелеви грант, а двамата подгласници ще могат да се възползват от рекламна кампания на стойност 30 000 лв. в каналите на Нова Броудкастинг Груп./ngobg.info