Търсене на
контакти на фирми
 

Как да създадете успешна дарителска кампания в DMS

Как да създадете успешна дарителска кампания в DMS

За 15-те години, откакто съществува, DMS – платформата, която позволява дарения чрез изпращане на SMS, банков превод и онлайн – се превърна в „запазена марка“ на бързото, удобно и прозрачно дарителство както за дарителя, така и за каузата, за която се набират средства. Редица знакови кампании, свързани с хуманитарни кризи и природни бедствия (напр. за преодоляване на последствията от COVID-19) или такива за лечение на деца и възрастни, завършиха успешно, намирайки своите дарители именно чрез DMS.

DMS вече е дотолкова популярен, че дава поводи и за вицове и иронични намигвания –  „да отворим DMS“ за една или друга политическа личност или за справяне с кризи и ситуации, плод на нелепи управленски решения, вече е често срещан градски фолклор.

За нас от Български дарителски форум и фондация BCause – организациите, които стоят зад платформата – DMS е събирателно за желанието и чистия стремеж на хиляди хора в страната да бъдат част от помощта за човек в беда или за кауза, която носи промяна в света около нас. Създадохме платформата през 2007 г. От тогава до днес набраните дарения за подкрепа на кампании са над 15 милиона лева. За нас това са 15 млн. причини да вярваме, че всеки може да бъде дарител и дарителството вече се разпознава като смислен и ефективен начин да бъдеш полезен.

DMS е като витрина, на която всеки дарител може да се запознае с различни каузи, които разказват истории и привличат поддръжници. Освен за популяризиране на каузи, DMS дава възможност на всеки, който се е почувствал обвързан с конкретна кампания и има желание да дари средства за нея, да избере сред надеждни и бързи механизми за подкрепа: еднократни дарителски SMS, месечни абонаменти за редовно даряване, онлайн и банкови преводи.

За какви кампании е подходящ DMS?

Платформата дава възможност за набиране на дарителски средства за два основни типа кампании: за лечение на хора или за насърчаване на конкренти идеи и проекти на организации.

При кампаниите за скъпоструващо лечение или последваща рехабилитация инициатор е човекът, който има нужда от подкрепа, или негов близък, най-често човек от семейството. За да може всеки да се запознае с конкретния казус, в платформата се публикува подробна информация за заболяването, предстоящото лечение, необходимата сума, както и последваща актуална инфромация как човекът се повлиява от лечението благодарение на събраните дарителски средства.

При кампаниите за набиране на подкрепа за каузи или конкретни инициативи инициатор е гражданска организация (сдружение, местна фондация, училищно настоятелство и др.) или общинска администрация с много конкретен апел. Представянето на инициативата включва детайли за проблема, към който е адресирана, какви резултати се очаква да бъдат постигнати с дарителската подкрепа, до каква дългосрочна промяна тя ще доведе.  

Тук обобщаваме най-важните насоки, извлечени от нашия опит как дарителите реагират на апели за подкрепа, които биха ви помогнали да направите успешна дарителска кампания в платформата.


Как да създадете кампания за лечение в DMS?

Когато подкрепя хората в техните кампании за набиране на средства за скъпоструващо лечение, задача на DMS е да гарантира, че всяка кампания е реална, за да не се допускат злоупотреби. Затова и сред условията, на които кампаниите трябва да отговарят, основните са следните:

  • Наличие на официални медицински документи/епикризи, с които се удостоверява нуждата от предлаганото лечение или друга медицинска интервенция;
  • Наличие на оферти от лечебни заведения или проформа фактури, с които се удостоверява необходимата сума за покриване на лечението – финансовата цел на кампанията за набиране на средства;
  • Документ с информация, че цялото лечение или интервенция не се покриват от системата на НЗОК;
  • Наличие на дарителска сметка за човека, който има нужда от подкрепа.

Важно условие, за да си направите кампания в дарителска платформа, е да имате собствена дарителска сметка. Когато набирате средства в специално направена за целта сметка, вие гарантирате на вашите дарители, че тяхната помощ отива по предназначение и така градите доверие.


С какво дарителската сметка е различна от другите банкови сметки?

Дарителската сметка е предназначена за събиране на дарения за конкретна цел. Банката има специфична роля в управлението на този тип сметки – тя поема ролята на гарант, че постъпилите средства ще бъдат използвани по обявеното предназначение. Преди да разреши изпълнението на всеки превод от сметката, банката ще ви поиска разходооправдателен документ, който показва за какво ще похарчите дарените средства. Обичайно това са разходи за лечение, пътуване и престой, медикаменти, придружител на болния човек и др.

Пример: Имате дарителска сметка, в която събирате средства за операция. Необходимо е да представите в банката оферта от болницата с цената на операцията, за да е ясна целта за набирането на даренията.


Нашите препоръки за популяризиране на дарителска кампания за лечение

Откриването на дарителска сметка и публикуването на кампания в DMS не са достатъчни за успешен резултат. DMS предлага различни инструменти за даряване, но преди това тези, които биха искали да ви подкрепят, трябва да ви чуят и видят. Всяка кампания има потенциала да бъде успешна, ако успеете да достигнете до повече хора, ясно да представите какво целите и така да направите първите стъпки в изграждането на доверие с вашите дарители. Какво помага за постигането на тези резултати:
 

  • Разкажете своята история

Не е лесно да говориш за себе си, особено когато трябва да потърсиш помощ. Но е важно! За да ви подкрепи някой, той трябва на първо място да знае за вас. Не се притеснявайте да разкажете за себе си. Бъдете искрени и емоционални, но не изпадайте в крайности. Представянето ви може да бъде илюстрирано със снимки или видео. При съставянето на текста на представянето имайте предвид, че използването изцяло на главни букви или на много удивителни може да ви изиграе лоша шега. Ако се нуждаете от помощ, прочетете нашия гид за писане “Как да говоря за каузата си?”. Можете да разчитате и на екипа на DMS за редакции по текста на вашата кампания.

  • Помислете на кого говорите

За вашите редовни дарители, които вече добре ви познават, споделяйте как се развива вашето лечение, какви са трудностите, които срещате, и какво предстои. За тези, които тепърва научават за вас, разказвайте за своята битка, за да ги привлечете на своя страна.

  • Бъдете видими в социалните мрежи

Направете страница на кампанията си в социалните мрежи и споделяйте там информация за развитието на лечението си или за набраните до момента средства. Хората, които ви подкрепят, се вълнуват от вашата история. Те биха искали да споделят със свои познати, защото така правят подкрепата си още по-значима. Споделянето най-лесно става именно в социалните мрежи.

  • Помислете коя платформа най-добре отговаря на вашата дарителска аудитория

Нашият опит показва, че Facebook и Viber остават платформите, където ще намерите най-активните дарители за кампании за лечение. Направете си Facebook страница и ако имате желание, група във Viber, където да общувате с дарителите си. Instagram също набира популярност.

  • Поемете ангажимент да споделяте развитието на кампанията си поне веднъж седмично

Ако редовно пишете в страницата на кампанията си, хората ще имат по-голямо доверие във вас и ще бъдат по-склонни да ви подкрепят редовно. Ще се учудите каква инерция набира подкрепата в социалните мрежи.

  • Активно търсете подкрепа

Споделяйте страницата си с приятели, познати и роднини. Нека харесват, коментират и споделят историята ви, за да разберат възможно най-много хора за вашата кауза. Ако имате близки журналисти или хора около вас работят в медии със социална насоченост, те също могат да станат ваши съмишленици и да разкажат историята ви, за която търсите подкрепа.

Как да представите каузата си и да стартирате кампания на вашата организация в DMS?

  • Обсъдете в екипа си каква е конретната цел, която си поставяте с кампания за набиране на средства, до кого бихте искали да достигнат вашите послания
  • Проверете дали отговаряте на критериите за допустимост в DMS
  • Попълнете формуляра за стартиране на НПО кампания и ни го изпратете
  • В кратък срок от екипа на DMS ще се свържем с вас за следващи стъпки.

Тук са представени подробно стъпките по подготовка и стартиране на кампания на НПО, но преди това бихме искали да споделим следното:


Много колеги смятат, че стартирането на кампания за набиране на средства в DMS е достатъчно условие за нейната успешност. За съжаление това не е напълно вярно. Ключов фактор за всяко едно усилие за привличане на дарители и съмишленици е какво им казваме и как точно им говорим.   

Има много начини да разкажете за вашата кампания. Дали ще наблегнете на писането или пък ще говорите в снимки и видео, важното за вас е да изберете онзи подход, който най-добре пасва на вашата кауза и на инструментите, с които разполагате.

Важно е да разкажете своята история по свой автентичен начин. Ако ви влече да правите снимки или да говорите пред камера, не се колебайте да използвате телефона си и да разказвате за каузата си във визуален формат.

Снимките или визуализациите са важен елемент от всяка кампания и е от голямо значение да бъдат възможно най-качествени.

Можете да погледнете и нашия гид за хубави снимки за DMS, където сме дали няколко важни насоки, за да бъдат снимките ви възможно най-успешни.

Нашите препоръки за популяризиране на дарителска кампания на организация

Извън кампаниите за индивидуална подкрепа, DMS може да бъде използван от граждански организации за набиране на средства за техни инициативи. Ето два съвета:

  • Разкажете историята на вашата кауза
Опишете накратко проблема, който искате да решите. Може би набирате средства, за да възстановите изоставена сграда, която ще служи за ветеринарна клиника за бездомни животни? Защо тази клиника е нужна? Как създаването й ще подобри живота на бездомните кучета и котки? Каква е идеалната ви цел? Кой стои зад тази кауза? Разкажете за хората в организацията, за спасените до момента животни. Завършете с апел към подкрепа.
  • Пишете ясно и на достъпен език
Избягвайте патетиката, главните букви, многото удивителни. Пишете просто и човешки. Използвайте кратки изречения. Споделете историята и каузата си с емоция, говорете за проблемите, които срещате, но запазете позитивния тон. Обяснете ясно защо вашата кауза е важна за общността и с какво допринасяте за подобряването на живота на хората.

Описанието на каузата ви ще бъде публикувано в DMS страничката на вашата кампания. Паралелно на това ви насърчаваме да разширите представянето на каузата си чрез всички възможни канали, които ползвате, за да може конретният апел за подкрепа да достигне до много и различни потенциално заинтересовани ваши дарители.

Популяризирайте кампанията си – бъдете видими

Бъдете активни в социалните си мрежи. Ако имате сайт, поддържайте го редовно. Присъствайте на събития – концерти, изложби, фестивали, свързани пряко или косвено с вашата кауза. Привличайте известни личности към каузата си. Организирайте събития или участвайте в събития, свързани с групите хора, които биха имали интерес към каузата ви.

Ангажирайте хората, въвлечени в каузата ви (тези, които “печелят” от нея, както и тези, които даряват за нея), да идват на ваши събития. Ходете и представяйте инициативата си на локални събития (концерти, събори, срещи, лекции), близки до каузата ви.

Обърнете специално внимание на дарителите, които са ви известни.
  • запазете техни имейл адреси и им изпращайте информация за дейността си, благодарствени имейли, картички за празници
  • създайте Facebook група на организацията си или на конкретната кауза, редовно споделяйте за постигнатите резултати. Не се колебайте да се похвалите. Разказвайте за успехите си с истории и примери, споделяйте снимки и видеа от дейността си, хвалете се с постиженията си и разказвайте за нуждите си.

Кои канали за комуникация да използвате?

Социални мрежи: споделяйте кампанията си във Facebook, Viber, Instagram – във всички социални мрежи, с които разполагате. Споделяйте и през личния си профил. Апелирайте хората, които ви четат, също да споделят кампанията ви – това е много ценно, тъй като ще позволи на повече хора да научат за вас.

Реклама: Ако имате такава възможност, отделете си бюджет за платена реклама в социалните мрежи. Опитът на екипа на DMS показва, че рекламата в социалните мрежи значително увеличава броя получени дарения. С две думи – струва си.  

Приятели, семейство, познати: Обърнете се към близкия си кръг от хора. Помолете ги да споделят и коментират публикациите ви в социалните мрежи, да говорят за кампанията ви и да я споделят с техни приятели. Използвайте всички свои социални кръгове, за да научат възможно най-много хора за каузата ви.

DMS подпомага кампании с платена Facebook реклама

Всеки месец екипът на DMS избира до 6 кампании, които да подкрепи с платена реклама във Facebook. Продължителността на рекламата е един месец. Работим със специалист, който внимателно подбира аудиториите за всяка кампания, така че тя да достигне до най-заинтересованите хора.

Критериите, по които избираме тези кампании, са:
  • Кампанията е спешна/нова;
  • Организаторите на кампанията са активни в социалните мрежи (още една причина да бъдете активни онлайн);
  • Кампанията има въздействащи снимки и/или видео.

Как да поддържате кампанията си активна и видима?

Създавайте собствено съдържание: снимки, разкази, клипчета, интервюта... Този месец организацията ви е направила събитие с доброволци? Имате новини за развитието на лечението си? Някой е направил голямо дарение за вашата кауза? Споделяйте. Хората трябва да чуват за вас и да ви виждат. Бъдете видими, за да бъдете и в съзнанието на дарителите. Хората искат да знаят какво става с даренията им. Накарайте ги да се почувстват добре от това, че са дарили за вас. Споделяйте нуждите си. Редовно апелирайте за дарения. Хората ще откликнат.

Споделяйте информация за развитието на кампанията си поне веднъж седмично. Това показва, че сте сериозни. Задайте си въпроса „Какво сме постигнали досега? Какво ни остава?“ и споделете отговорите с вашата аудитория.

Напомняйте, че DMS не е само SMS – апелирайте за дарения с банков превод и през онлайн бутоните! През тези канали идват най-големите дарения.

Вместо заключение:

Независимо дали сте инициатор на кампания за лечение или такава за подкрепа на конкретна инициатива на екипа ви в DMS, не забравяйте, че в основата на успешните кампании е степента на доверие с дарителите. Доверието между хората се изгражда в общуването между тях. Бъдете активната страна, споделяйте актуална информация за напредъка по вашата кампания, разкажете как и други хора или екипи са ви подкрепили, благодарете и се отнасяйте с признателност към всеки дарителски жест.

Хората зад DMS

DMS съществува в България от 2007 г. Управлява се в партньорство между Български дарителски форум и Фондация BCause, Yettel, VIVACOM, A1, Линк Мобилити България ЕАД, с подкрепата на ОББ, ePay.bg и IRIS Solutions./ngobg.info


 

Коментари

  • 17.11.2022, 08:33
    Аз съм бизнесдама от френски произход и пребивавам във Франция, информирам ви за моите предложения, защото може да ви заинтересуват. Давам заеми между физически лица в размер от 1000 до 500 000 € изплащаем за период от 1 до 30 години с годишен лихвен процент* от 2%, за да ви даде възможност да изпълните проекта си на по-ниска цена.труден, Свръхзадлъжнялост, Банково досие, Инвеститори, търговец, който желае да направи своя капитал печеливш? Това е добре, предлагам ви възможността да изпълните всеки ваш проект и/или да опростите бюджета си.Освен това ще ви дам окончателен отговор в рамките на 24 часа*. Не чакайте повече и се възползвайте от тази възможност да финансирате вашите проекти!За всякаква информация, не се колебайте да се свържете с мен по всяко време на имейл: dellenbach.dominique1964@gmail.com
    DOMIENIQU
  • 17.11.2022, 08:33
    Аз съм бизнесдама от френски произход и пребивавам във Франция, информирам ви за моите предложения, защото може да ви заинтересуват. Давам заеми между физически лица в размер от 1000 до 500 000 € изплащаем за период от 1 до 30 години с годишен лихвен процент* от 2%, за да ви даде възможност да изпълните проекта си на по-ниска цена.труден, Свръхзадлъжнялост, Банково досие, Инвеститори, търговец, който желае да направи своя капитал печеливш? Това е добре, предлагам ви възможността да изпълните всеки ваш проект и/или да опростите бюджета си.Освен това ще ви дам окончателен отговор в рамките на 24 часа*. Не чакайте повече и се възползвайте от тази възможност да финансирате вашите проекти!За всякаква информация, не се колебайте да се свържете с мен по всяко време на имейл: dellenbach.dominique1964@gmail.com
    DOMIENIQU
 

Прибави коментар

   
Име * :
Град :
Коментар * :
 
Прибави