Търсене на
контакти на фирми
 

Япония заяви нова инвестиция в българското кисело мляко

Япония заяви нова инвестиция в българското кисело мляко

Нова инвестиция в наука и високи технологии в България бе заявена от японската фирма „Мейджи“. Компанията обяви желание да вложи средства в лабораторията за разширяване на научна  и развойна дейност в „Ел Би Булгарикум“ . Това стана ясно по време на посещението на  вицепремиера и министър на икономиката и индустрията Корнелия Нинова и посланика на Япония у нас Н. пр. Хироши Нарахира в държавната компания за производство на мляко. Двамата разгледаха производствените помещения и лабораториите, където се съхраняват над 1000 щама бактерии и повече от 100 закваски за оригиналното българско мляко. Голяма част от модерната техника в компанията е японска, а много от служителите в нея са били на обучение в Япония.

„Ел Би Булгарикум“е държавно предприятие и няма да се приватизира, увери Корнелия Нинова. Тя е първият министър от 20 години, който посещава  лабораторията. Българското кисело мляко е марката на България, позната в целия свят, обявиха министър Нинова и посланикът на Япония.

За японците киселото мляко е символ на България и то влиза в Япония през 1970 г., когато е представено на Експо „Осака“. „Тогава императорът спира на българския щанд и опитва българското кисело мляко. Това е много известна история в Япония“, обясни той. Нарахира беше категоричен, че България привлича интереса на Япония и с това, че се намира на стратегическо място и че има много талантливи хора, особено в науката и IT-сектора, каза Н.пр. Хироши Нарахира.

Догодина ще се навършат 50 години от старта на производството и продажбите на кисело мляко с името „България“ в Япония. Това става възможно след като през 1972 г. българското правителство разрешава на японската корпорация „Мейджи Деъриз“ да продава продукта. Тогава се сключва и лицензионен договор между японската фирма и предприятие ВТО „Техника, което е предшественик на „Ел Би Булгарикум“. Днес между „Ел Би Булгарикум“ и „Мейджи“ има сключени и успешно осъществени три лицензионни договора, чрез които българското кисело мляко е разпространено на азиатските пазари. В процес на подготовка е и четвърти./agrozona.bg

 

 

Прибави коментар

   
Име * : 
Град :
Коментар * : 
 
Прибави