Българските производители на плодове и зеленчуци получават шанс да сключат директни договори за доставка в магазините на търговската верига "Метро" на изгодни за фермерите и за потребителите цени. Онези, които предложат най-качествен и автентичен български зарзават при изгодни условия, ще могат и да изнасят продукцията се за обекти на хипермаркета в чужбина. Реално програмата за улеснен достъп до търговската мрежа на българските фермери ще стартира от май 2017 г., стана ясно при представянето й в понеделник от агроминистъра Десислава Танева и Атила Йенисен, главен изпълнителен директор на "Метро България".
Веригата вече разполага със списък на българските производители на плодове и зеленчуци и деветте нейни регионални центрове ще се свържат с тях, за да им предложат доставки в обектите си. Йенисен обеща равен старт и възможност за устойчив бизнес за всички фермери. За да стигнат до договор обаче те ще трябва да покрият известни изисквания за качество и свежест на продукцията. По думите на шефа на "Метро" целта на веригата е да засили присъствието на традиционни за България автентични плодове и зеленчуци. За целта е подписан договор с държавния Институт по зеленчукови култури "Марица“ за възобновяване на производството на български семена, които ще се предоставят на партньорите на "Метро" за производство на висококачествена и търсена продукция.
"Ще се съсредоточим върху автентичните български продукти и семена, ще ги издигнем и ще им дадем нов живот, географско защитени българско продукти, ще започнем обучение на нашите служители ще дадем възможност на ресторантьорския бизнес да използват тези продукти", обясни Йенисен.
"Ще има изискване за пакетиране и ние ще осигурим помощ за производители. Важно е измерването и гарантиране на качеството. Това е нещо, по което ще работим заедно", посочи още той.
По думите му, най-добре представилите се производители ще получат достъп и до международните пазари.
В момента българското производство заема 40-50 на сто от оборота на веригата, но това не удовлетворява мениджърите й. Ще се увеличи и оборота на български плодове и зеленчуци, който в момента възлиза на 20 млн. лв. годишно.
"Ние сме първата верига за търговия на едро, която стъпи на българския пазар и искаме да допринесем за положително развитие на този пазар в бъдеще. Убедени сме, че ще успеем да спечелим в още по-голяма степен доверието на нашите клиенти", заяви Йенисен.
"Благодарение на такъв продукт ще успеем да прескочим прекупвача и да дадем възможност на производителите и потребителите", допълни той./Mediapool