Български информационен туристически център отвори врати в центъра на Токио, съобщи Министерството на туризма.
Той се открива по силата на подписано споразумение между Министерството на туризма и Бизнес Асоциация Япония и Югоизточна Европа (БАЯЮИЕ). За обезпечаването му държавата няма да заплаща нищо. Разноските за всички предвидени дейности ще бъдат поети от БАЯЮИЕ. Ангажиментът на Министерството на туризма е да предоставя актуални рекламни материали, които да бъдат разпространявани в туристическия център в японската столица.
"Много важно е, че България вече присъства физически на туристическия пазар в Япония и всички жители и гости на Токио ще могат да получават актуална информация на място за възможностите за туризъм в страната ни", е казала министър Ангелкова при откриването на центъра. Тя е подчертала, че България е известна сред азиатските туристи с розовото си масло и киселото мляко, но тук те могат да открият много други атрактивни форми на туризъм.
Япония е в топ 50 на генериращите пазари за българския туризъм и заема 41 позиция за периода януари-август 2016 г. с над 9000 туристи. Това е с 16.5 % увеличение спрямо същия период на 2015 г. Според националната статистика, през 2015 г. страната ни е посетена от общо 12 362 японски граждани.
Данните показват, че има ръст на интереса към страната ни и можем да задълбочим традиционно добрите ни взаимоотношения в сферата на туризма, каза Ангелкова./mediapool