Възможностите за доставка на български стоки за търговските обекти на най-голямата търговска верига в света „Уолмарт“ обсъди министърът на икономиката Божидар Лукарски на среща с вицепрезидента по международните отношения на компанията Пол Дик в централата на компанията в Арканзас. На срещата бяха дискутирани потенциалните възможности за включване в бъдещите планове на компанията на партньорство с България, съобщават от Министерство на икономиката. Основно внимание беше отделено на възможностите за доставка на български стоки за търговските магазини на веригата. Навлизането на български продукти и изделия в магазините на „Уолмарт“ би могло да доведе до значително увеличаване на износа ни за САЩ, отчитайки факта, че компанията има около 6 500 търговски обекта на територията на САЩ.
Министър Лукарски запозна представителя на компанията и с условията, които страната ни предоставя за развитие на логистична дейност, както и предимствата при развитие на логистична база на компанията в България като врата към пазара на ЕС, страните от Близкия Изток и Африка. Представителят на компанията сподели, че до момента „Уолмарт“ няма конкретни договорености с държави от Югоизточна Европа и България е първата страна, която проявява интерес към съвместен бизнес.
Вицепрезидентът на „Уолмарт“ обясни плановете на компанията за развитие на електронната търговия, което също би било от интерес за българските производители и доставчици.
„Уолмарт“ е най-голямата търговска верига в света. Със своите близо 500 млрд. долара годишни приходи базираната в Арканзас американска корпорация оглавява световната класация Fortune Global 500, като същевременно е и най-големият работодател в световен мащаб с 2.3 млн. служители, от които 1.4 милиона в САЩ. В края на 80-те години на миналия век компанията се превръща от регионален в национален гигант, а от началото на 90-те години започва ускореното разширяване на дейността извън границите на САЩ и понастоящем Walmart разполага с над 11 500 магазина в 28 страни. /Mediapool