На 1 септември започна Националната кампания за профилактика на детското зрение в оптики и здравни центрове в цялата страна.
Тя ще продължи до 31 октомври и обхваща деца от 6 до 18 години.
Кампания е по инициатива на българска марка очила и е подкрепена от Министерство на образованието и науката, Министерство на младежта и спорта и Българския съюз на оптометристите.
Кампанията се провежда за четвърта поредна година и този път е част от инициативите, включени в Европейската седмица на спорта от 10 до 17 септември.
Общо над 150 оптики и здравни центрове в цялата страна са се включили в кампанията. Прегледите ще се извършват след предварително записан час в участващите обекти./Mediapool
Безплатният скрининг ще се извършва с авторефрактометър. Той позволява изследване на пречупващата сила на окото и е подходящ за деца в училищна възраст, защото дава добра представа за състоянието на зрението им.
Децата, при които този тест покаже отклонения от нормата е много вероятно да имат нужда от корекция на зрението и ще им бъде препоръчан преглед при офталмолог.