Търсене на
контакти на фирми
 

Строежът на "Струма" закъснява фатално за еврофинансирането

Строежът на

Строителството на магистрала "Струма" закъснява фатално и има риск България да не я довърши до края на този програмен период и да загуби цялото европейско финансиране от над 1 млрд. лева. Това стана ясно от отговора на министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова на въпрос на депутатите от Реформаторския блок Димитър Делчев и Настимир Ананиев.

Алтернативата на дългия тунел през Кресненското дефиле ще е готова до края на годината, а обществената поръчка за късия тунел "Железница" ще бъде обявена отново в понеделник, каза Павлова.

По думите й това означава, че "строителство преди края на 2017 г. – 2018 г. няма как да започне" за преминаването през дефилето.

В началото на годината от Камарата на строителите предупредиха, че времето тече и времето няма да стигне, за да се завърши обектът през настоящия програмен период, ако фирмите не бъдат избрани през тази година.

Това е отлагане на срока за взимане на решение с повече от година. Първоначално Павловаобещаваше, че решението ще е ясно още до края на 2015 г.

 

Сега тя припомни, че обединението "Лот 3.2 Проект", в което участват "Пътпроект- 2000" ООД, "Биас – М" ЕООД, "Геотехника – АБС" ООД, "Бондис" ООД и "Свеко Енергопроект" АД, проектира алтернативното трасе на участъка през Кресненското дефиле. Предвижда се да бъдат изготвени 4 варианта. Те ще се придържат максимално към съществуващото трасе в дефилето. Преминаването ще е решено със система от къси тунели и виадукти.

Министърът изрази надежда до края на годината предложенията да се анализират, да се направи оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС), както и да се проведат обществените обсъждания и да се получи одобрение от Европейската комисия (ЕК).

Промяната на дългия 15-километров тунел с къси тунели и виадукти започна по времето на служебното правителство на Георги Близнашки през 2014 г. Това стана след като строителният бранш предупреди за опасностите от изграждането на такова сложно и скъпо съоръжение през една от най-земетръсните зони у нас.

Още от миналото лято Европейската комисия с нетърпение очаква предложението на правителството за новия алтернативен вариант, по думите на чиновник в Брюксел.

Рестарт на поръчката за тунел "Железница"

В понеделник ще бъде рестартирана спряната обществената поръчка за тунела при село Железница, съобщи още министър Павлова.

Процедурата за изграждане на близо 2-километровия тунел с прогнозна цена от 250 млн. лв. временно беше спряна заради обжалването й в съда от фирма, която няма нищо общо със строителния бранш.

Върховният административен съд се е произнесъл окончателно в полза на пътната агенция и няма пречка търгът да продължи, каза Павлова. Срокът за кандидатстване ще бъде удължен със срока, за който търгът беше спрян, което означава до края на август.

Очакванията са през есента да има избран изпълнител, ако няма обжалвания, каза Павлова.

Все още не е започнал строежът на участъците с избрани изпълнители

Бави се строителството и на наземните участъци през Кресненското дефиле, като причината е в отчуждителните процедури, стана ясно от отговора на министър Павлова.

За отсечката от Благоевград до Крупник работният проект вече е готов и в момента тече съгласувателна процедура, каза Павлова.

За другия участък от Кресна до Сандански проект няма, защото все още не е избран изпълнителя на тунела при Железница, който е част от това трасе.

За редица терени се водят съдебни дела, някои от които са насрочени за следващата година. За това за да не се бави строителството ще се издават частични разрешения за строеж на магистралата, стана ясно от изказването на Павлова.

 

Прибави коментар

   
Име * :
Град :
Коментар * :
 
Прибави