Четиринадесетото издание на конкурса "Мениджър на годината" отново ще събере, представи и награди големите имена в бизнеса. Това е най-уважаваното и обективно бизнес състезание в България, в което през последните 13 години са участвали над 450 мениджъри, представляващи едни от най-големите и общественозначими компании в страната. И тази година участниците ще бъдат оценявани по разработена специално за конкурса методология от консултантска компания Deloitte.

Етапи на конкурса

Първият етап е по критерии за допустимост и приложени документи на кандидат-участниците:

  • компанията, която представляват трябва да има поне 20 млн. лв. оборот или 50 души персонал за финансовата 2020 г.;
  • мениджърите трябва да управляват компанията от най-малко две години;
  • поне 6 месеца в годината да пребивават в България

Във втория етап се оценяват финансовите резултати и добрите управленски практики за последните три години. Финансовите резултати се сравняват с резултатите на основните конкуренти в бранша. След това се излъчват десетимата финалисти.

Третият етап е за оценка на личностните качества на финалистите и техните индивидуални характеристики. Те се определят по лидерство, предприемачество, стратегическа ориентация и аналитичност, управление на хора и управление на ресурси. Представители на Deloitte провеждат интервюта с всеки финалист, с хора от екипа му и негови партньори, като така изготвят 360-градусова оценка, чрез която се формира финалният резултат на десетимата мениджъри. На финала авторитетен обществен съвет валидира оценките.

Какво ново

В тазгодишното издание на "Мениджър на годината" ще обърнем внимание на постиженията в посока дигитализация и автоматизация на процесите, както и на два важни аспекта в мениджмънта, които последната турбулентна година извади на преден план - гъвкавост и устойчивост.

Фокус тук е изследването на начините, по които организациите се справят със свързаните с Covid-19 последици и как се развиват след това, а също и подходите, с които отговарят на очакванията на клиенти, регулатори, акционери, местни общности по отношение на своето въздействие върху обществото, икономиката, околната среда и климатичните промени.

Мисия

И през 2021 г. всеки участник в конкурса ще подпише Етичен кодекс, обобщаващ ценностите, принципите и отговорните бизнес практики, които градят и поддържат култура на почтеност. Така бизнес лидерите ще декларират, че ръководят честно, прозрачно и с добри управленски практики. Честването на добрия бизнес пример е и мисията на конкурса през всички години на съществуването му. Целта му е да разкаже по най-добрия начин историите на успеха и какви усилия и предизвикателства стоят зад тях. Този разказ ще бъде облечен в документален филм за десетимата финалисти, който ще се излъчи през ноември по bTV.

Кандидатурите се приемат до края на юни 2021 г. на e-mail: konkurs@manager.bg с приложен формуляр за участие след регистрация в сайта mng.manager.bg.

Генерален спонсор на 14-то издание на конкурса "Мениджър на годината" е А1.

Състезанието за висши мениджърски постижения се провежда и с подкрепата на: Fibank , JohnnieWalker ,Bulgaria Insurance, British American Tobacco Bulgaria./dir.bg