Собствениците на германската търговска верига „Метро” ще разделят дейността на марката в две отделни компании. „Управителният съвет на „Метро” подготвя създаването на две независими и секторно ориентирани компании чрез разделяне на групата”, пише в изявление на веригата, съобщава АФП.Едното ново звено ще се специализира в храните и продажбите на едро, а другото – в сферите на електрониката и услугите.
„Двете отделни единици ще бъдат индивидуално търгувани на борсата със съответния им профил, управляващи и ръководни органи”, допълва се в изявлението на „Метро”.
Целта е съответните мениджъри на двете звена да имат пълен контрол над корпоративните им стратегии. Допълнително, всяка от компаниите ще може независимо да търси нови придобивки и партньорства, с което сами ще определят стратегиите си за разширяване.
Управляващите органи на „Метро” „ще вземат решение за очакваното разделяне на групата „Метро” след период на интензивни консултации”. Ако управленските бордове и акционерите одобрят бъдещия същински план, „разделянето се очаква в средата на 2017 г.”, допълва се в съобщението.
От информацията на този етап не става ясно как и дали това ще промени вида и функциите на популярните хипермаркети на веригата, които едновременно осъществяват продажби на дребно на храни и електроника, заедно с търговия на едро. /БЛИЦ