Това става чрез единна онлайн платформа, в която земеделските производители безплатно могат да представят своите стоки и да посочват какви количества са готови да предложат за износ.
Платформата позволява на китайските инвеститори да имат цялата информация на едно място, обясни директорът на центъра Васил Гелев, цитиран от БНР.
"Стоките, които се предлагат на платформата, са съпроводени с пълната информация по отношение на компаниите, които са ги публикували, в това число техните контакти. При интерес от китайската страна следва китайската страна и съответно производителят от Централна и Източна Европа да направят своята връзка и да преминат към реализиране на конкретен проект или сключване на търговска сделка", заяви той.
Българските компании, които до момента са проявили интерес и са заявили стоките си на платформата, са главно от хранително-вкусовата промишленост, уточни Гелев
"Разбира се, има и земеделски производители, които са публикували своите фирмени профили. До момента заявките са около 20", допълни той.
До момента българските фирми предлагат на Китай безалкохолни напитки, сладкарски изделия, люцерна. Предлага се и земя за съвместна обработка, уточни Гелев. Сделки засега не са сключени.