Българска агенция за инвестиции /БАИ/ и петнадесет Двустранни търговски и индустриални камари организират кампания за представяне на България като нова „nearshoring“ дестинация в световен мащаб.
През последните два месеца БАИ и петнадесет Двустранни търговски и индустриални камари у нас се стремят да позиционират България като отлична дестинация за релокация на производства в процеса по скъсяване на веригите на доставки /nearshoring/. Предстои провеждането на серия от мероприятия, свързани с брандирането на България като жизнена среда за пренасяне на производствени мощности.
Съвместната инициатива включва видео конференции с представители на бизнеса, инвеститори, които са членове на Двустранните търговски и индустриални камари, участие на български посланици и търговски аташета. Инициативата предвижда и разпространение на съвместна брошура, представяща ключовите предимства на България като дестинация, която може да съкрати веригите на доставки.
На 30 юли ще се проведе първата видеоконференция с участието на Стамен Янев, изпълнителен директор на БАИ и ръководствата на Двустранните търговски и индустриални камари с техните членове. Основните цели пред участниците в конференцията са да бъде анализирано влиянието на пандемията от корона вируса в страната, да бъдат очертани възможностите за популяризиране на България като възможна „nearshoring” дестинация. Предимствата ни са геостратегическото местоположение, добрите финансови параметри в ЕС, ниските данъци, образованата и квалифицирана работна ръка, които страната ни предлага на мултинационалните компании, за да преместят своето производство именно в България.