Руската агенция „Ростуризъм“ предлага на руснаците, които са си купили почивни пакети в Турция за Нова година, да анулират пътуването си, предаде Интерфакс. По предварителни изчисления Турция ще загуби най-малко 5 млрд. долара и 4 млн руски туристи, след като Москва призова за отказ от почивки в техните курорти„Според данните, които ни бяха предоставени от туроператорите, продадени са 6000 пакета за новогодишните празници в Турция. Туристите ще имат правото да анулират договорите и да се обърнат към агенциите, за да получат парите си“, заявил е директорът на „Ростуризъм“ Олег Сафонов във връзка с препоръките на руското външно министерство към руснаците да не посещават Турция.
По-рано Сафонов заяви, че повечето руски туристи, които са в Турция, трябва да се върнат до 7 декември. Той допълни, че сътрудничеството между Анкара и Москва в сферата на туризма ще бъде прекратено.
Туристическият бранш в България се готви да посрещне голяма част от руските туристи, които по принцип всяко лято почиват в Турция. След обръщението на руския външен министър Сергей Лавров да бъдат пренебрегнати турските дестинации, вeднага последваха масови прекатявания на резервации в последния момент, съобщава от своя страна сайтът burgasdream.com.
Турция ще загуби 5 млрд долара и 4 млн руски туристи, след като Москва призова за отказ от почивки в техните курорти. Това се случи след сваления руски самолет на 24 ноември, за който Турция обясни, че е навлязъл в нейната въздушна територия.
Държавата трябва да предприеме някакви практически стъпки, категоричен е Богдан Христов, изпълнителен директор на туристическа агенция.
"На база на наличната информация част от руските туристи образно казано ще прелеят при нас. Държавата трябва да предприеме някакви практически стъпки – облекчаване или премахване на визовия режим. Руските туроператори и руските туристи добре познават България като дестинация. Там проблем няма, сигурен съм, че оглеждат варианти, които са били оставени на „стенд бай“. Но нашето минисетрство трябва да разчупи рамката", коментира Христов пред сайта, като добавя, че също така рекламата никога не е излишна.
"Ако светне лампичката: „Не забравяйте, че и ние сме тук“, няма да е излишно. Трябва да се „засили педалът на газта“. Хората са изнервени, но голяма част от тях биха тръгнали на почивка въпреки всичко. А ние приличаме на части от Турция, сходни сме. Моята лична прогноза е, че Гърция би се превърнала в най-печеливша от отлива на руските туристи от Турция. Туристическият им продукт най-много се доближава до техния, но е време за действие, без много емоции", каза още той.
Според председателя на Бургаската регионална туристическа камара Иван Иванов се създава благоприятна възможност, но българският туроператор и хотелиер трябва да обърне сериозно внимание на качеството на продукта си. Само по този начин щяло да бъде пренасочена част от тези руски туристи.
"Кадрите, които ще работят в туризма, ще трябва да наблегнат сериозно на изучаването на руски език. Туроператорите и хотелиерите трябва да обърнат особено внимание на руските граждани от средната класа, която ще дойде за пръв път. Това са млади хора между 25 и 35 години. По детските лагери също има какво да се направи. Българските туроператори и хотелиери трябва да осъществят контакти с български деца във възрастовите групи 8-10 години и 15-16 години. Те играят ролята на магнит по отношение на преносачването на техните родители", коментира Иванов.
Той е категоричен, че ако продуктът е добре оформен, само тогава може да му се направи реклама. В противен случай става антиреклама.