Търсене на
контакти на фирми
 

Пицата вече идва по скайп и вайбър

Пицата вече идва по скайп и вайбър

Интернет търговията продължава да набира скорост, като за миналата година сделките, сключени онлайн, надхвърлят 5 млрд. лв., сочат данни на НСИ. Най-често през интернет пазаруваме дрехи, спортни стоки, пътувания и хотелски резервации, електроника. Любопитна подробност е, че през миналата година с около 33 % са скочили и онлайн поръчките на храни и напитки.Пицата – онлайн vs. офлайн

„Когато преди 13 години създадох сайта за онлайн поръчки на храна, всички ми казваха, че идеята не е добра и че няма нищо общо между пицата и интернета“, казва Николай Гетов, собственик на верига ресторанти „Дон Вито“. „В момента имаме 7 заведения в София, а на обяд онлайн поръчките надхвърлят консумацията в ресторантите“, допълва Гетов. Най-често поръчват хора, които работят в офиси и предпочитат вкусната топла храна, но нямат време за дълга обедна почивка. Времето на „бърз сандвич на крак“ вече отминава, на преден план излиза здравословното хранене, което не означава непременно диетично, а по-скоро – вкусно, прясно, топло и разнообразно. Вечер също има пик на онлайн поръчките, като основно доставките са за дома и офиси, работещи до късно. „Жените вече работят наравно с мъжете, никой не иска да е във финансова тежест на другия. Но ангажираността на жените променя и потребителските навици на работещите в големия град. Хората с добри доходи ценят личното си време и предпочитат да поръчат храна, вместо да губят часове в кухнята.“, казва Гетов.
Онлайн или офлайн? И двете са важни за добрата репутация на заведението, е мнението на екипа на „Дон Вито“. Най-същественото си остава вкусната храна, приготвена същия ден, с пресни продукти и без замразени полуфабрикати. Вторият ключов фактор е времето. Независимо как е направена поръчката, всяко ястие се нуждае от технологично време. За пицата, например, са необходими около 40 минути от разточването на тестото до ваденето от пещта. Доставката до офиса пести време на обяд, а до дома – дава повече лично време. Когато обаче става въпрос за общуване с приятели или делови преговори, ресторантът е предпочитано място за среща. 
Но едно заведение, което държи да се развива, не може да мине без интернет - преди да отидат където и да е по-голяма част от клиентите се допитват до търсачките. Сравняват се цени, менюта, отзиви на клиенти в социалните мрежи, локация на заведенията, промоции. Ресторантът е преди всичко място за общуване, а това общуване все повече се пренася в социалните мрежи, за това интернет репутацията на всяко заведение е изключително важна. 

Ръст на поръчките през телефона, а не по телефона

„Бързото развитие на интернет комуникациите поставя нови предизвикателства и пред заведенията за хранене“, казва собственикът на веригата „Дон Вито“.
Доскоро предпочитаният начин за поръчка – по телефона, се измества от поръчки през телефона. Разликата? Когато се поръчва по телефона, първо се чака връзка с оператор, след това започва подробен разговор какво и колко е поръчано, къде да се достави... отегчително, а и губи време. Поръчката по интернет става с лесно и бързо въвеждане на данни и избраното меню. 
Мобилните устройства са все по-предпочитаният канал за онлайн поръчки, включително и за доставка на храна и напитки. Затова вече само добър сайт не е достатъчно условие за успешен онлайн бизнес, необходимо е сайтът да се отваря лесно и през мобилните телефони. Мобилната версия е с олекотен код и съдържание. При прегледа ѝ се генерира много по-малък трафик в сравнение с пълната версия на уеб сайта, което автоматично я прави предпочитана от потребителите на 3G услугите. Освен това мобилната версия е много по-удобна за преглед от потребителите.

Следващата стъпка са мобилните апликации, прогнозира Николай Гетов. Мобилното приложение се стартира с едно кликване, зарежда се бързо, лесно е за ползване. С прогреса на мобилните устройства, естествено прогресират и мобилните приложения. А потребителите все повече свикват с тях и бизнесът не може да стои встрани от тази тенденция.

 

Прибави коментар

   
Име * :
Град :
Коментар * :
 
Прибави