Търсене на
контакти на фирми
 

Слагат баркод на дървесината

Слагат баркод на дървесината

Трупите, които излизат от гората, в бъдеще ще бъдат маркирани с баркод, подобно на стоките в магазина. Това ще пресече незаконното им извозване от гората. Идеята обаче все още не е финансово обезпечена, затова в момента в държавата се вземат други мерки, които да пресекат бракониерската сеч.Близо 1 млн. лева от бюджета на държавните горски предприятия струва идеята за електронизация на превозните билети за дървесина и поставянето на пластмасови пластини на отсечените трупи, съобщи заместник-министърът на земеделието Георги Костов. Това обаче е само част от цената, която трябва да се плати за опазване на българската гора, каза експертът. От средата на този месец ще бъде приложен електронният превозен билет за добиваната и превозвана дървесина от държавните горски стопанства, пише "Монитор".

В края на септември системата ще заработи напълно, така че трупите да бъдат проследявани от сечищата до складовете. В последно време все по-често се наблюдава фалшифициране на марката, която лесовъдите слагат върху дърветата, разрешени за отрязване, сочи статистиката на горската агенция. Знакът се поставя с метален шестограм, който лесно се заличава и лесно се манипулира. Съществува идея по-късно върху дърветата за изсичане вместо марка да се поставя уникална пластина, която не подлежи на фалшификация.

Предвижда се също така електронната система на Изпълнителната агенция по горите да бъде свързана със системата на НАП, така че данъчните да разбират в реално време от кой имот е излязла превозваната дървесина.

100 км горски пътища са изградени у нас за последните три години, още 400 км са проектирани, но изграждането им ще се забави, защото е прекалено скъпо и сключените договори за целта са неизгодни. Горските пътища се изграждат по специален начин, като изискването към тях е да издържат от лек автомобил до 40-тонен камион. Затова и стойността им достига до 400 000 лева на километър, което се равнява на цената на добро шосе от републиканската пътна мрежа.

Пътищата в кориите се строят с пари от фонда за инвестиции в горите. Миналата година в неговата сметка са влезли около 27 милиона лева, но през 2015 година ще бъдат с около 5 милиона по-малко, тъй като държавните горски предприятия ще инвестират повече в залесяване, каза доц. Костов. 

 

Прибави коментар

   
Име * :
Град :
Коментар * :
 
Прибави